مراحل مراقبت از پوست در خانه



یکی از مراحل مراقبت از پوست لایه برداری است

مراحل مراقبت از پوست در خانه – مرکز جوان سازی پوست آرامیس مد

ما در این مقاله برای شما آموزش مراحل مراقبت از پوست در خانه را داریم، مراقبت از پوست فراتر از تمیز کردن آن و استفاده از لوسیون است. علاوه بر آن داشتن رژیم غذایی مناسب، خواب کافی، ورزش کردن و کنترل کردن استرس برای این کار لازم است. جوانسازی پوست در تهران شهرک غرب و سعادت آباد در مرکز تخصصی آرامیس مد.

چه طور در خانه کار های مراقبت از پوست را انجام دهیم؟

همچنین بسته به نوعش پوست شما نیاز به استفاده از تمیز کننده های مخصوص پوست و ماسک های مرطوب کننده دارد.

روش اول: پوست خود را نرم،تمیز و مرطوب نگه دارید.

آموزش تصویری مراحل مراقبت از پوست

آموزش تصویری مراحل مراقبت از پوست

۱-شست و شوی روزانه:

روزانه دو بار صورت خود را برای مراقبت از پوست شست و شوی داده تا خالی از چربی شود، و از به وجود آمدن جوش صورت جلوگیری شود.

شما بهتر است صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از به خواب رقتن صورت خود را بشویید .از آب ولرم استفاده کنید و شوینده پوست مناسب با پوست صورتتان .صورت خود را می توانید با دست ها، لیف حمام و یا یک اسفنج نرم بشویید.

  • در ادامه از تونر یا مرطوب کننده استفاده کنید
  • اگر آرایش دارید به خاظر داشته باشید که آن را پاک کنید
  • پوست گردن خود را فراموش نکنید!، این ناحیه همیشه در مراقبت از پوست نادیده گرفته می شود.
چه طور از پوست خود مراقبت کنیم؟

چه طور از پوست خود مراقبت کنیم؟

۲-تنظیم درجه آب حمام:

یکی از کارها برای مراقبت از پوست تنظیم درجه آب حمام است. از آب بسیار داغ در هنگام حمام کردن استفاده نکنید و به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ به شما آرامش می دهد اما پوست شما را از چربی های طبیعی اش خالی می کند، این باعث خشک شدن و تکه تکه شدن پوست شما می شود.

اگر شما پوست خشک است، از مرطوب کننده بدن که حاوی روغن های طبیعی مثل بادام، نارگیل و زیتون هستند استفاده کنید.

پوست بدن خود را درست خشک کنید

پوست بدن خود را درست خشک کنید

۳-پوست بدن خود را درست خشک کنید:

به آرامی پوست خود را با یک حوله خشک کنید. این برای مراقبت از پوست صورت و هم بدن صدق می کند. حتی بهتر است که صورت خود را اندکی مرطوب بگذارید .این گونه پوست شما می تواند مقدار بیشتری مرطوب کننده جذب کند و خود را مرطوب کند.

آموزش مراحل مراقبت از پوست

آموزش مراحل مراقبت از پوست

۴-استفاده از مرطوب کننده پوست:

از مرطوب کننده یا لوسیون در حالی که هنوز صورت شما مرطوب است برای مراقبت از پوست استفاده کنید .از مرطوب کننده و کرم برای صورت و از لوسیون و یا روغن بدن برای بدنتان استفاده کنید .نوع مرطوب کننده یا لوسیونی که استفاده می کنید بستگی به فصل دارد .از نوع قوی تر آن در زمستان و از نوع ضعیف تر آن در تابستان استفاده کنید

  • مرطوب کننده ای را در نظر بگیرید که حاوی اس پی اف برای حفاظت از پوست در برابر از اشعه های مضر خورشید باشد.

انواع پوست ها از مرطوب کننده فایده می برند حتی پوست های مرطوب. از یک مرطوب کننده ی ضعیف یا ژل مانند برای پوست های چرب استفاده کنید.

یکی از کارها برای مراقبت از پوست تنظیم درجه آب حمام است.

یکی از کارها برای مراقبت از پوست تنظیم درجه آب حمام است.

۵-لایه برداری کنید:

یکی دیگر از مراحل مراقبت از پوست لایه برداری است. باید هفته ای یک بار لایه برداری کنید این کمک می کند تا سلول های مرده از پوست شما خارج شوند و پوست شما بسیار نرم شود. از اسفنج های زبر و پودرهای لایه بردار و صابون ها ی مخصوص برای این کار استفاده کنید.

حتما از اسفنج های نرم تری برای پوست صورت در مقایسه با پوست بقیه بدن استفاده نمایید. به خاظر داشته باشید پوست صورت شما بسیار ظریف تر از پوست دست ها و پاهای شما است.

  • پودرهای لایه بردار را با دقت انتخاب نمایید. هر چقدر در آنها دانه های بزرگتری به کار رفته باشد خاصیت سایندگی بیشتری دارند. از پودرهای حائی عصاره ی گردو در صورتی که پوستتان حساس است استفاده نکنید.

اگر پوست خشکی دارید شاید بخواهید پوست خود را هر روز لایه برداری کنید اما در این مورد به آرامی عمل کنید و همیشه بعد از آن پوست خود را مرطوب کنید .

تاثیر آرایش روی پوست

تاثیر آرایش روی پوست

۶- استفاده از آرایش مناسب:

از آرایش کردن بابت مراقبت از پوست هراس نداشته باشید اما آن را با مراقبت انجام دهید. از آرایشی استفاده کنید که مناسب برای نوع پوست شما است، وقبل از خواب آن را پاک کنید تا از زدن جوش های صورت جلوگیری کنید .اگر هر روز آرایش می کنید از نگه داشتن آرایش خود برای یک روز یا دو روز دوری کنید تا به پوست خود استراحت دهید.

  • لوازم آرایش های پودری برای پوست های چرب بسیار مناسب اند اما برای پوست های خشک لوازم آرایش های مایع یا کرمی مناسب اند.
  • لوازم آرایش خود را همیشه تمیز کنید تا از تجمع آکنه صورت و باکتری ها جلوگیری کنید.
مراحل مراقبت از پوست در خانه

مراحل مراقبت از پوست در خانه

۷-از راهنمای بسته های لوازم آرایشی استفاده کنید:

همیشه دفترچه ی لوازم آرایشی خود را مخصوصا اگر پوست حساسی دارید مطالعه کنید تمامی محتویات لوازم آرایش برای پوست شما مفید نیستند. از مواد غیر مفید در لوازم آرایشی دوری کنید، پارابن، فتالیک اسید، پروپلین گلیکول و سدیم لوریل سولفات .در نظر داشته باشید که پاراین همیشه به تنهایی استفاده نمی شود. و همیشه بخشی از مواد دیگری مانند متیل پارابن، پراپیل پارابن و بوتین پارابن است.

اگر در صورت حساس بودن برای مراقبت از پوست، از مواد بدون عطر استفاده کنید

روش دوم: خوردن و نوشیدن برای پوستی سالمتر

به اندازه کافی آب بنوشید

به اندازه کافی آب بنوشید

۱-به اندازه کافی آب بنوشید:

هر روز حدود ۸لیوان آب بنوشید .این اواخر اگر حس کرده اید که پوست شما کمی خشک و گرفته به نظر می رسد؟ اگر این طور است شما احتمالا به اندازه ی کافی آب نمی نوشید .برای مراقبت از پوست یک هفته خوردن آب کافی را امتحان کنید، و پیشرفتتان را ببینید. نوشیدن شش تا هشت لیوان آب ممکن است زیاد به نظر برسد ولی این کار باعث می شود پوست شما را جوان، روشن و درخشان جلوه دهد.

  • نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به کاهش آکنه ها و جوش ها و تمیز شدن پوست تان کمک کند.
میوه و سبزیجات، زیاد بخورید

میوه و سبزیجات، زیاد بخورید

۲-مصرف میوه و سبزی:

میوه و سبزیجات، زیاد بخورید. آنها نه تنها بر ای بدن خوب هستند بلکه برای مراقبت از پوست هم عالی اند.این مواد سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. میوه ها و سبزیجات به طور خاص برای پوست خوب هستند.

  • زردآلو، شاتوت و فلفل زرد حاوی آنتی اکسیدان هستند که به جوان به نظر رسیدن شما کمک می کنند.
  • گیاه آواکادو به هیدرات کردن پوست کمک می کند.
  • هویج به بهتر شدن رنگ پوست کمک می کند.
  • کدو تنبل و کیوی به نرم شدن و جوانی پوست کمک می کنند.
  • اسفناج، کلم وبقیه ی گیاهان تیره و سبز و گیاهان برگدار بسیار مفیدند.
  • گوجه به حفاظت از پوستتان در مقابل آفتاب به شما کمک می کند.
خوردن ماهی را فراموش نکنید

خوردن ماهی را فراموش نکنید

۳-خوردن ماهی را فراموش نکنید:

از خوردن ماهی ها چرب مثل سالمون، ساردین و ماکرل دوری نکنید. آنها حاوی امگا۳ و اسیدچرب هستند که به مراقبت از پوست کمک می کنند. و می توانند از شما مقابل آفتاب محافظت کنند و حالت کشسانی پوست را بهتر می کنند.

  • اگر گیاه خوار هستید؟ گردو بخورید.
  • ماهی دوست ندارید؟ از گوشت گاو استفاده کنید. این همچنین حاوی امگا ۶ اسیدهای چرب است که کمک می کنند که پوست شما محکم و جوان شود.
میانه روی در خوردن شکلات

میانه روی در خوردن شکلات

۴- شکلات داغ بخورید!

شکلات داغ بخورید، اما میانه روی کنید. شکلات معمولا ناسالم شناخته می شود، اما اگر یک تکه۱۵گرمی استفاده کنید. از تمام منافعش سود برده اید، بدون اینکه وزن اضافه کنید. شکلات حاوی آنتی اکسیدان است که به هیدرات شدن و مراقبت از پوست شما کمک می کند. همچنین می تواند به بهتر شدن بافت و ظاهر پوست و جلوگیری از آکنه و پیری کمک کند.

غذای سالم بخورید

غذای سالم بخورید

۵-از چربی های طبیعی کمک بگیرید:

از چربی ها نترسید اما مطمئن شوید که از نوع خوبشان هستند .روغن زیتون حاوی چربی های اشباع نشده است که به جوان به نظر رسیدن و مراقبت از پوست کمک می کنند. همچنین شما می توانید چربی های سالم را در تخم مرغ، آجیل و ماهی های چرب مثل سالمون پیدا کنید .از انواع بد چربی که در غذاهای ناسلم و شیرینی ها پرهیز کنید.

از خوردن غذا های ناسالم دوری کنید

از خوردن غذا های ناسالم دوری کنید

۶-از خوردن غذا های ناسالم دوری کنید:

از غذاهای مخرب برای مراقبت از پوست دوری کنید. منظور چربی های ناسالم، کربوهیدرات های پردازش و تصفیه شده می شود .مصرف زیاد این ها باعث پیری زودرس پوست شما می شود. همچنین از مصرق زیاد شکر پرهیز کنید.

روش سوم: بهتر کردن سبک زندگی برای پوستی سالم تر

به اندازه کافی بخوابید

به اندازه کافی بخوابید

۱-به اندازه کافی بخوابید:

هفت تا نه ساعت هر شب بخوابید .نداشتن خواب کافی می تواند باعث کسل شدن و زردی پوست شود. همچنین می تواند باعث برآمدگی و تیرگی زیر چشم ها شود. خوابیدن کافی چین و چروک و پف کردن زیر چشم را کاهش می دهد، به شما رنگ پوستی درخشان و سالم می بخشد.

پوست خود را نرم،تمیز و مرطوب نگه دارید

پوست خود را نرم،تمیز و مرطوب نگه دارید

۲-استرس را از خود دور کنید:

استرس خود را برای مراقبت از پوست کم کنید. استرس نه تنها ذهن شما رو تخریب می کند بلکه خواب و پوست را هم به هم میریزد. که باعث بروز آکنه و دیگر مشکلات پوستی می شود.

برای خود اهداف حقیقی درست کنید و زمانی را در هفته برای کار هایی که از آنها لذت میبرید قرار دهید. یکی از تکنیک های آرامش ذیل را به کار ببرید:

  • قدم بزنید. این به شما اجازه میدهد تا متور خود را آرام کنید! هوای تازه مغز شما را آرام می کند.
  • تکنیک های تنفس را امتحان کنید .این روش مغز شما را مجبور به تمرکز بر روی تمرین می کند و می تواند به شما کمک کند هر چیزی را که به شما استرس می دهد فراموش کنید.
  • میدیتیشن! این یک تمرین باستانی است که قرن ها وجود داشته است. خیلی از مردم حس میکنند که مغزشان را آرام میکند و کمک می کنند تا ریلکس باشند.
تاثیر ورزش در مراقبت از پوست

تاثیر ورزش در مراقبت از پوست

۳-ورزش کنید:

حتما در هفنه چند بار ورزش کنید. ورزش کردن برای مراقبت از پوست جریان خون را در آن زیاد می کند، اکسیژن و مواد مغذی را فراهم می کند .اگر به اندازه ی کافی ورزش کنید، عرق می کنید و این کار کمک می کند تا سموم از بین بروند .ورزش کردن حتی باعث کاهش استرس هم میگردد.

از سپری کردن زمان زیاد زیر نور آفتاب دوری کنید

از سپری کردن زمان زیاد زیر نور آفتاب دوری کنید

۴-برای زمان زیاد زیر نور آفتاب نمانید:

از سپری کردن زمان زیاد زیر نور آفتاب دوری کنید، و در زمانی که در زیر آفتاب هستید از ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل۱۵ اس پی اف داشته باشد. باید هر روز برای مراقبت از پوست استفاده کنید، حتی در زمان ناریکی ماه های سرد زمستان. از رفتن زیر آفتاب در بین ساعات ده صبح تا دو بعدازظهر دوری کنید چون در این ساعات مضر ترین حالت را دارند.

  • اگر استفاده کردن از ضد آفتاب را دوست ندارید از مرطوب کننده یا شبیه به آن که حاوی ضد آفتاب باشد استفاده کنید.
  • اگر شنا می کنید یا زیاد عرق می کنید، باید هر دو ساعت یکبار دوباره از ضد آفتاب استفاده کنید.
تاثیر سیگار روی پوست

تاثیر سیگار روی پوست

۵- سیگار را ترک کنید:

سیگار سطح اکسیژن و مواد مغذی در پوست را کم می کند، همچنین به کلاژن و الاستین پوست آسیب می زند که باعث به وجود آمدن چین و چروک میشود. پس سیگار را برای مراقبت از پوست ترک کنید.

روش چهارم: استفاده از خود درمانی های پوست

استفاده از مرطوب کننده پوست

استفاده از مرطوب کننده پوست

۱- استفاده از ماسک جو:

برای مشاهده استفاده از ماسک جو و ادامه آموزش اینجا کلیک کنید

مرجع:

http://aramismode.com/مراحل-مراقبت-پوست-خانه/

آرامیس, آرایشگاه آرامیس, اپیلاسیون, پاکسازی پوست, تاثیر آرایش روی پوست, تاثیر ورزش روی پوست, جوانسازی پوست, خدمات پوست, سالن آرامیس, سالن زیبایی آرامیس مد, سالن شهرک غرب, لایه برداری, لایه برداری صورت, ماسک شکری, ماسک ماست, مراقبت از پوست, نرم کردن پوست صورت, نرم کردن دست, نرم کننده لب


برچسب ها: آرامیس , آرایشگاه آرامیس , اپیلاسیون , پاکسازی پوست , تاثیر آرایش روی پوست , تاثیر ورزش روی پوست , جوانسازی پوست , خدمات پوست , سالن آرامیس , سالن زیبایی آر ,
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 27 بهمن 1395 ] [ 16:13 ] [ آرامیس ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]